Παραδίδονται ιδιαίτερα μαθήματα Ακορντεόν
αρμονίου, πιάνου, φλογέρας,
τραγουδιού για νήπια και παιδιά,
θεωρίας της μουσικής,
μουσικής προπαιδείας,
Μορφολογίας και Ιστορίας της μουσικής,
Ειδικού Αρμονίας, Αντίστιξης, Φυγής
Βυζαντινής Μουσικής
με διαφοροποιημένη διδασκαλία
(και μέσω διαδικτύου/online)


Προετοιμασία εισαγωγής σε Μουσικά Σχολεία

Στείλτε το μήνυμα σας στη φόρμα επικοινωνίας




Καλό καλοκαίρι φίλοι μου. Αυτές είναι οι τελευταίες αναρτήσεις. Θα τα πούμε ξανά το Σεπτέμβρη. Εδω υπάρχει πολύ υλικό για να εξερευνήσετε και να περάσετε ευχάριστα απογεύματα. Σας φιλώ, καλή αντάμωση!

Yann Tiersen - Le Jour d'Avant.

Motorcycle Diaries - De Usuahia a la Quiaca - G. Santaolalla

Vilma plays Chardas by Monti on accordion. Dragspel Fisarmonica

Συγκεκριμένη και Ηλεκτρονική μουσική

Μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο άρχισε να εξελίσσεται η πειραματική μουσική η οποία στηρίζεται στις ποικίλες δυνατότητες που προσφέρει η ηλεκτρο-ακουστική τεχνική. Σκοπός της είναι η δημιουργία μιας νέας μουσικής τόσο στα μέσα που χρησιμοποιεί όσο και στο αισθητικό της περιεχόμενο.
Έως σήμερα έχουν καθιερωθεί δυο είδη πειραματικής μουσικής: η συγκεκριμένη ( musique concrete) και η ηλεκτρονική μουσική (musique electronique) που έχουν το κοινό χαρακτηριστικό ότι για τη δημιουργία του ηχητικού φαινομένου δε χρησιμοποιούν τα γνωστά μουσικά όργανα.
Η συγκεκριμένη μουσική επεξεργάζεται τους φυσικούς ή τεχνητούς ήχους και θορύβους π.χ το θόρυβο ενός αεροπλάνου ή το σκίσιμο του χαρτιού ή το τιτίβισμα των πουλιών κτλ. Το υλικό αυτό αποτυπώνεται σε μαγνητοφωνικές ταινίες και αφού δεχτεί ποικίλες μηχανικές επεξεργασίες «ενορχηστρώνεται» κι αποτελεί ένα ηχομοντάζ σε δίσκο έτοιμο να εκτελεσθεί. Η συγκεκριμένη μουσική οφείλεται σε γαλλική πρωτοβουλία.
Η ηλεκτρονική μουσική αναπτύχθηκε στη Γερμανία και συγκεκριμένα στα εργαστήρια του ραδιοφωνικού σταθμού της Κολωνίας γύρω στα 1950. Πρωτεργάτες της ήταν οι Werner Meyer Eppler, Herbert Eimert, Fritz Enkel και Karlheinz Stockhausen. Εδώ η ηλεκτρονική μουσική χρησιμοποιεί διάφορες ηλεκτρικές συσκευές. Οι ηλεκτρικοί παλμοί τους έπειτα από ειδική κατεργασία με τη βοήθεια ενισχυτών, φίλτρων, μεταλλακτών, μεγαφώνων κτλ. Αποδίδουν εντελώς νέους σε ποιότητα ήχους που παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία σε ηχόχρωμα. Οι ήχοι αυτοί χρησιμοποιούνται είτε μόνοι τους είτε σε συνδυασμό με γνωστούς μας μουσικούς φθόγγους.
Άλλοι συνθέτες που έχουν ασχοληθεί με την ηλεκτρονική μουσική είναι οι Edgar Varese 1885, John Cage 1912, Henk Badings 1907, Heinz Schuetz, Karl Heinz Adams, Luning.

Ηλεκτρονικά όργανα που αναπτύχθηκαν: Martenot, Trautonium, το ηλεκτρονρικό μονόχορδο του F. Trautwein, το μελόχορδο του  H.Bode, η Ondioline, ειδικές ηλεκτρικές συσκευές που μεταβάλλουν ορισμένα βασικά στοιχεία ενός δοσμένου ήχους όπως ο Φωνογόνος (phonogene) του P.Schaeffer κ.α. 

Πηγή: ιστορία της μουσικής Karl Nef

Ολιβιέ Μεσιέν (1908-1992)




Ο Μεσιέν είχε οξεία αντίληψη της αρμονίας και της ενορχήστρωσης. Τον συνέπαιρναν οι κλίμακες και οι τρόποι. Ανέπτυξε ένα σύστημα τρόπων δικής του επινόησης βασισμένο σε ρυθμικούς τρόπους επηρεασμένους από την ινδική και την ελληνική ποίηση και το οποίο αποτελεί βάση έργων του  όπως το « κουαρτέτο για το τέλος του χρόνου»  γραμμένο γι’αυτόν και τους τρεις συγκρατούμενους του σε γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης  και την αισθαντική συμφωνία turangalila symphonie. Ήταν ένας συνθέτης που ξεχώρισε ανάμεσα στους συνθέτες της νέας Γαλλίας. Εκτός από συνθέτης ήταν οργανίστας και καθηγητής στην έδρα «Αισθητικής και Ρυθμού»  του Εθνικού ωδείου στο Παρίσι. Η βαθιά του πίστη στον καθολικισμό επηρέασε τις συνθέσεις του.
Η μουσική του είναι εντυπωσιακά πρωτότυπη χωρίς να ανήκει σε κάποιο από τα πολλά ιδιώματα και είναι πραγματικά αμίμητη. Η επιρροή του ήταν τεράστια. Κάποιοι από τους μαθητές του ήταν ο Ιάννης Ξενάκης, ο Πιέρ Μπουλέζ και ο Καρλχαϊντς Στοκχάουζεν.



Πηγές:'' τα μυστικά της μουσικής'' Μάρκους Γουικς,'' ιστορία της μουσικής'' Karl Nef


Καλημέρα και καλή εβδομάδα! Το καλοκαίρι μπήκε για τα καλά αλλά εμείς θα κάνουμε παρεούλα για δυο εβδομάδες ακόμα. Ευχαριστώ πολύ για τα μηνύματα που μου στέλνετε και τα ενθαρρυντικά σας λόγια, χαίρομαι που σας αρέσει το blog μου αν και πολλές φορές συμβάλετε και εσείς και διευρύνετε τις επιλογές μου.Σας φιλώ!

Gus Viseur et Son Orchestre - Douce Joie

Καλό μήνα ομορφιές μου. Εύχομαι με αυτό το κομμάτι να σας φτιάξω τη διάθεση και να σας δώσω δύναμη για τις υπόλοιπες ημέρες.

Άλμπερτ Κετετζιάν - Τεχνίτης Μουσικών Οργάνων


Στο πρώτο σπίτι της Νέας Σμύρνης, στο σπίτι με τον ανεμόμυλο όπως ήταν γνωστό, βρίσκεται το εργαστήρι μουσικών οργάνων του Άλμπερτ Κετετζιάν. Εγκαταστάθηκε σε αυτό το χώρο το 1985. Είναι ένα σπίτι με μεγάλα δωμάτια και πολύ ψηλά ταβάνια, ιδανικά για να χωρούν τον αντίλαλο των μουσικών οργάνων.
Ο Άλμπερτ, γεννημένος στο Τορόντο του Καναδά, είναι ένας αεικίνητος άνθρωπος με κοφτερό μυαλό και μαγικά χέρια. Η τεχνική του ικανότητα υπερβαίνει κάποιες φορές τις προσδοκίες των μουσικών. Σε αυτό το εργαστήρι τα μουσικά όργανα βρίσκουν ξανά τον ήχο τους και οι μουσικοί το χαμόγελό τους.
Από πολύ μικρός αγαπούσε τη μουσική. Στην αρχή έπαιζε κιθάρα μέχρι που τα δάχτυλα του γλίστρησαν σε ένα πιάνο Steinway. Την ίδια κιόλας στιγμή,  παρασυρμένος από την ηχητική διαύγεια του οργάνου αποφασίζει να συνεχίσει τις σπουδές του στο πιάνο. Όταν όμως οι γονείς του αγόρασαν ένα μέτριο πιάνο για τη μελέτη του, απογοητεύτηκε τόσο πολύ από τον κάκιστο ήχο που αποφάσισε να λύσει το πιάνο και να το κουρδίσει από την αρχή (όσο μπορούσε τότε). Η σπίθα μόλις είχε ξεκινήσει.
Στα 15 του χρόνια συμμετείχε σε μία συναυλία της αρμένικης κοινότητας. Με το που έπαιξε τις πρώτες νότες, το κακομεταχειρισμένο πιάνο ηχούσε ξέπνοα. Αμέσως κατάλαβε πως για να ξαναπαίξει πιάνο θα έπρεπε ο ήχος να είναι άρτιος. Έτσι η φλόγα της επισκευής ξύπνησε μέσα του.
Έμαθε να κουρδίζει πιάνα από έναν τυφλό κουρδιστή ο οποίος έκανε εξαιρετική δουλειά. Στο ακορντεόν δε συνάντησε ποτέ κάποιον καλό τεχνίτη. Όμως παρακολουθώντας τους, έφτασε την τέχνη αυτή σε ανώτερα επίπεδα εξελίσσοντας την ακόμα και σήμερα.
Όταν ήρθε στην Ελλάδα ασχολείτο μόνο με το κούρδισμα πιάνων. Είχε τόση δουλειά που δεν προλάβαινε να μπει στο εργαστήριο του. Όταν μειώθηκε η ζήτηση, άρχισε να ασχολείται με αναπαλαιώσεις, με ειδικές κατασκευές, με τοποθέτηση μικροφωνικών συστημάτων και φυσικά κούρδιζε πληθώρα μουσικών οργάνων. Το ακορντεόν άργησε να μπει στην καθημερινότητα του. Στην αρχή κούρδιζε μόνο για φίλους λόγο έλλειψης χρόνου. Σιγά σιγά όμως ο νέος και ανανεωμένος ήχος των λιγοστών κουρδισμένων ακορντεόν προσέλκυσε και άλλους ακορντεονίστες που μέχρι σήμερα τον εμπιστεύονται πιστά.
Η πιο σημαντική στιγμή της δουλειά του ήρθε το 1999 με την παράσταση SixXen. Κατασκεύασε έξι μεταλόφωνα όργανα από τσάπες για το έργο ¨Προμηθέας¨ του Ιάνη Ξενάκη που θα παιζόταν στο Μέγαρο Μουσικής.
Άλλη μια ωραία στιγμή ήρθε όταν κατασκεύασε ένα μεγάλο σαντούρι και βιολοντσέλο ενσωματωμένα μαζί για μία παράσταση του Εθνικού Θεάτρου. Κατά τη διάρκεια της πολύχρονής συνεργασίας του με το Εθνικό Θέατρο αυτό το μουσικό όργανο ήταν το μεγαλύτερο σε μέγεθος γι’αυτό για τη μεταφορά του κατασκευάστηκε ειδική θήκη.
Για τον Άλμπερτ η πρόκληση ήταν και είναι ο σπόρος της δημιουργίας. Στο Μέγαρο Μουσικής δεν αναφέρθηκε ποτέ το όνομα του κατασκευαστή αυτού του ιδιαίτερου οργάνου, ούτε η χώρα προέλευσής του (μόνο η χώρα προέλευσης είχε ζητηθεί από τον Άλμπερτ). Αν τελικά το ιδιαίτερο αυτό μουσικό όργανο φύτρωσε, τώρα ξέρουμε πως φύτρωσε στο εργαστήρι του Άλμπερτ Κετετζιάν.
Ο Μανώλης Καλομοίρης γράφει στο βιβλίο "οργανογνωσία" πως «το ηχόχρωμα του οργάνου είναι ο χαρακτήρας του ήχου του οργάνου». Το ηχόχρωμα. Πόσο σημαντικό είναι για έναν μουσικό; Ο Άλμπερτ μας εξηγεί πως ένα καλό όργανο διώχνει τις αναστολές και με ευκολία η ψυχή μας μπορεί να μιλήσει μέσα από τα χέρια μας. Ένα τέλειο μουσικό όργανο όμως δε διαρκεί για πάντα αν δε το φροντίσουμε. Θα πρέπει τουλάχιστον μία φορά το χρόνο να το βλέπει ειδικός τεχνίτης. Συγκεκριμένα για το ακορντεόν μας λέει πως ο χώρος που εκτίθεται το ακορντεόν καθορίζει και την επίσκεψή του στο εργαστήρι. Αν για παράδειγμα ένας επαγγελματίας ακορντεονίστας παίζει συχνά σε χώρους με αρκετό καπνό τότε θα πρέπει να επισκευάζεται συχνότερα. Δε θα πρέπει να αφήνουμε το ακορντεόν σε χώρους με υγρασία ή δίπλα σε εστία θέρμανσης. Επίσης αν για κάποιο λόγο το έχουμε πάρει στην παραλία θα πρέπει με την πρώτη ευκαιρία που θα βρεθούμε σε κλειστό χώρο να παίξουμε τα πλήκτρα και να ανοιγοκλείσουμε τη φυσούνα αρκετές φορές για να διώξουμε τον αέρα του ιωδίου. Γενικότερα θα πρέπει να σκεφτόμαστε πως το ακορντεόν είναι ένα ζωντανό όργανο που αναπνέει. Αυτό σημαίνει πως πολύ εύκολα απορροφά ρύπους. Επίσης το πιο κατάλληλο μέρος για να τοποθετηθεί το ακορντεόν είναι η θήκη του.
Μας εξηγεί επίσης πόσο σημαντική είναι η αγορά του ακορντεόν. Δεν πρέπει να αγοράζουμε ακορντεόν μόνο και μόνο επειδή μας αρέσει ένα μοντέλο. Θα πρέπει να κάνουμε έρευνα. Τα χειροποίητα ακορντεόν είναι τα καλύτερα, έχουν πιο σκληρές λάμες και βγάζουν πιο καθαρό ήχο. Θα πρέπει να ρωτάμε από τι ξύλο είναι φτιαγμένο, για παράδειγμα αν είναι από μαόνι ή έλατο τότε ο ήχος πάλλεται σε όλες τις συχνότητες. Όταν θα βρεθούμε σε ένα κατάστημα με μουσικά όργανα θα πρέπει να ενημερώσουμε τον υπεύθυνο γιατί χρειαζόμαστε το ακορντεόν και τι μουσική μας αρέσει να παίζουμε για να μας προτείνει το κατάλληλο. Επίσης ο σωματότυπος παίζει σημαντικό ρόλο. Ένας μικρόσωμος άνθρωπος δεν μπορεί να αγοράσει μεγάλο ακορντεόν διότι δύσκολα θα το κατευθύνει όπως και ένας μεγαλόσωμος δύσκολα κατευθύνει ένα μικρό. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχουν ακορντεόν Midi, γυναικεία και ακορντεόν επί παραγγελία. Ο Άλμπερτ εκτός από την επισκευή είναι και επίσημος αντιπρόσωπος της Ballone Burini και Bugari Armando. Φυσικά όποιος αγοράσει ακορντεόν από τον Άλμπερτ του παρέχεται συντήρηση εφ’ όρου ζωής.
Διαλέξτε με προσοχή το μουσικό όργανο που σας ταιριάζει, αγαπήστε το και ζήστε με αυτό. Η μουσική γεννήθηκε ελεύθερη και είναι πολύ γοητευτικό να τη συλλάβεις και να συμπορευτείτε.


Ο χρόνος μου με τον Άλμπερτ ήταν επιμορφωτικός σαν εκπαιδευτική εκδρομή όπου οι νέες πληροφορίες και οι καινούργιες παραστάσεις στροβιλίζουν την σκέψη σου. Είναι ένας υπέροχος συνομιλητής  και τον ευχαριστώ θερμά για την υπομονή του και τη δοτικότητα του.

Εις το επανιδείν



Στοιχεία επικοινωνίας: Βάρνης 11 - Ν.Σμύρνη
                                        τηλ. 210 9314025 - 6977083552
                                     accordionmastertuner.blogspot.com
                                     

Μουσικά Νέα - Παραμύθια