Παραδίδονται ιδιαίτερα μαθήματα Ακορντεόν
αρμονίου, πιάνου, φλογέρας,
τραγουδιού για νήπια και παιδιά,
θεωρίας της μουσικής,
μουσικής προπαιδείας,
Μορφολογίας και Ιστορίας της μουσικής,
Ειδικού Αρμονίας, Αντίστιξης, Φυγής
Βυζαντινής Μουσικής
με διαφοροποιημένη διδασκαλία
(και μέσω διαδικτύου/online)


Προετοιμασία εισαγωγής σε Μουσικά Σχολεία

Στείλτε το μήνυμα σας στη φόρμα επικοινωνίας





Με τον ίδιο τρόπο που πλένουμε το κορμί μας, θα έπρεπε να πλένουμε και το πεπρωμένο μας, να αλλάζουμε ζωή, όπως αλλάζουμε ρούχα – όχι για λόγους επιβίωσης, όπως κάνουμε όταν τρώμε ή κοιμόμαστε, μα με εκείνο το σεβασμό που έχουμε σαν τρίτοι απέναντι στον εαυτό μας.
Φερνάντο Πεσσόα



Καλή εβδομάδα και καλό μήνα να έχουμε!

Από τα πλήκτρα στην καρδιά - Πρωινό (+playlist)

Francesco Palazzo: Luigi Morleo, Concerto per i popoli II° movimento

Chango Spasiuk - Chamamé crudo para Gabriel Villalba

Νέα Μουσικά - Θεατρικά - Εργαστήρια



Άγριος Σπόρος του Γιάννη Τσίρου στο Ακροπόλ 
Από την Παρασκευή 14 Μαρτίου η σκηνή του Ακροπόλ θα φιλοξενήσει το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου «Άγριος Σπόρος». Πρόκειται για ένα σύγχρονο, ανατρεπτικό και πικρά κωμικό κείμενο, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη σε σκηνοθεσία του Τσέζαρις Γκραουζίνις. Info: Θέατρο «Ακροπόλ», Ιπποκράτους 9-11, τηλ. 210 3643700  Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 9.00 μμ και κάθε Κυριακή στις 8.00 μμ

EΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ // Σάββατο 29 -Κυριακή 30 Mαρτίου
Δημήτρης Κούντουρας – συντονισμός συνόλου & μεσαιωνικά φλάουτα
Ηλέκτρα Μιλιάδου – βιέλα
 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΟΓΚΑ // Κυριακή 30 Μαρτίου, 11.00-14.00
"Η μηχανή του νου" 
Εισηγητές: Μαριάννα Αστρακά-Γιώργος Φωτιάδης
 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ //  Σάββατο 5 - Κυριακή 6 Απριλίου
Παντελής Στόικος - τρομπέτα & Δήμος Βουγιούκας - ακορντεόν
 ΟVERTONE SINGING // Παρασκευή 2 Μαίου 2014
Γιάννης Δεσποτάκης
Μιχάλης Κουλουμής
 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ GYPSY JAZZ // Σάββατο 10 -  Κυριακή 11 Mαίου
Tcha Limberger (Βέλγιο) 


 MOΝΟΛΟΓΟΣ ΙΙ - Ρεσιτάλ του Δημήτρη Κούντουρα
 Αφηγήσεις μιας λύρας - Πτυχιακό ρεσιτάλ του Παντελή Αγκιστριώτη

Caravan - Duke Ellington







O Έντουαρντ Κένεντι Έλινγκτον, γνωστός περισσότερο ως Ντιουκ Έλινγκτον, ήταν Αμερικανός συνθέτης, ενορχηστρωτής και πιανίστας της τζαζ μουσικής. Θεωρείται μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της τζαζ στη διάρκεια του 20ού αιώνα ...περισσότερα


Καλή εβδομάδα να έχουμε. Σε λίγες ημέρες θα έχετε μία νέα παρτιτούρα στη συλλογή σας.

Muammer Ketencoglu - Hani Benim Mor Menekşem



http://www.muammerketencoglu.com/





«Δεν μπορώ να πιστέψω ότι βρέθηκα στην ίδια σκηνή με τον Μίκη Θεοδωράκη»
Συνέντευξη στο Γιάννη Μπεκιάρη

Ο Μουαμμέρ Κετέντζογλου είναι ένας σπουδαίος, σύγχρονος, Τούρκος μουσικός. Γεννήθηκε στην περιοχή της Σμύρνης, στα 1964 και παρά το γεγονός ότι είναι τυφλός, ασχολήθηκε με τη μουσική και έμαθε να παίζει ακορντεόν. Ένας εξαίρετος μουσικός και ερευνητής, που «συλλέγει» ήχους, κάνει ραδιοφωνικές εκπομπές με στόχο την προβολή της μουσικής παράδοσης (ιδιαίτερα των λαών των Βαλκανίων), δηλώνει πως αρέσκεται στην Ελληνική μουσική και αγαπά κυρίως το Ελληνικό λαϊκό τραγούδι. Κορυφαία του στιγμή, η μουσική του συνάντηση με το Μίκη Θεοδωράκη, στα 1996…
Συγκεντρώνετε και μελετάτε στοιχεία των μουσικών παραδόσεων των λαών. 

Συναντά κανείς ομοιότητες στις λαϊκές μουσικές του κόσμου; 
Εδώ και 25 χρόνια συλλέγω ηχογραφήσεις παραδοσιακής μουσικής, από όλο τον κόσμο. Ενδιαφέρομαι κυρίως για την λαϊκή μουσική των Βαλκανίων, του Καυκάσου και της Κεντρικής Ασίας. Αν και ακούω παραδοσιακή μουσική από όλες τις γωνιές του πλανήτη, σαν μουσικός παίζω τραγούδια της Βαλκανικής και της Ανατολίας (Μικράς Ασίας).
Η λαϊκή μουσική, γενικά, σχετίζεται με την καθημερινότητα των ανθρώπων και ως φυσικό επακόλουθο, αφορά στα ανθρώπινα συναισθήματα, που έχουν καθολικό χαρακτήρα. Τραγούδια για τον πόνο της αγάπης, την πίκρα του να εγκαταλείπεις τον τόπο σου, την επιθυμία να παντρευτείς ένα όμορφο κορίτσι… όπως και νανουρίσματα ή μοιρολόγια κτλ, συναντά κανείς παντού. Και έχουν όλα το ίδιο νόημα είτε στην Σλοβακία, είτε στην Βραζιλία, είτε στην Κίνα και την Ελλάδα…
Τα βασικά συναισθήματα των ανθρώπων έχουν παγκόσμια ισχύ. Αλλά οι φόρμες, οι μουσικοί δρόμοι, οι ρυθμοί, οι μελωδίες, οι τραγουδιστικοί τρόποι και οι μουσικές προσεγγίσεις διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή, ακόμα και από χωριό σε χωριό! Τα παραδοσιακά τραγούδια της Θεσσαλικής γης και της Ηπείρου είναι αρκετά διαφορετικά παρόλο που οι δύο τοποθεσίες είναι κοντινές. Καταλήγοντας, μπορώ να πω, πως τα θέματα κάθε μουσικής παράδοσης στον κόσμο μοιάζουν και χαρακτηρίζονται από την ίδια ευθύτητα και απλότητα.

Αν δούμε τις δύο γείτονες χώρες; Υπάρχει κοινή μουσική αναφορά για την Ελλάδα και την Τουρκία;
Βεβαίως και υπάρχουν, πολλά μάλιστα, κοινά στοιχεία στη λαϊκή μουσική των δύο χωρών. Αρχικά, με εξαίρεση μερικές περιοχές, παρατηρούμε κοινούς δρόμους και κοινούς ρυθμούς. Ειδικότερα στη μουσική παράδοση των νησιών του Αιγαίου και της δυτικής Τουρκίας. Αλλά και στην Δυτική και Ανατολική Θράκη, όπως και στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας (το Ποντιακό και το Τούρκικο στοιχείο). Οι μουσικές των τόπων αυτών εμφανίζουν εξαιρετικές ομοιότητες. Επιπρόσθετα, τα Ρεμπέτικα τραγούδια, ένα βασικό στοιχείο της σύγχρονης ελληνικής μουσικής ιστορίας, έχουν τις ρίζες τους στη  Μικρά Ασία. Άλλωστε πολλά ελληνικά και τούρκικα παραδοσιακά τραγούδια, μεταφέρθηκαν με τις ανταλλαγές πληθυσμών, στην Ελλάδα. Θα λέγαμε πως ισχύει μια αναπόφευκτη αλληλεπίδραση στις παραδόσεις των δύο χωρών.

Πρόσφατα, στην χώρα σας, κυκλοφόρησε ένα CD με τούρκικα τραγούδια τα οποία ερμήνευσε ο Στέλιος Καζαντζίδης στα 1963. Οι πωλήσεις χαρακτηρίστηκαν εξαιρετικά υψηλές και αναφέρθηκε ότι ο Καζαντζίδης, είναι ο πλέον δημοφιλής έλληνας καλλιτέχνης στην Τουρκία. Ισχύει αυτό;
Είναι θαυμάσιο, που το τουρκικό κοινό ενδιαφέρθηκε σε τέτοιο βαθμό, για το δίσκο του Καζαντζίδη. Ίσως, ένας από τους λόγους είναι το ότι ο δίσκος αυτός περιλαμβάνει τούρκικα τραγούδια. Κανονικά, οι εμπορικοί Έλληνες τραγουδιστές είναι πολύ πιο δημοφιλείς στο ευρύ τουρκικό κοινό. Υπάρχει όμως και μια μερίδα ανθρώπων, που αγαπούν τη μουσική και ενδιαφέρονται για την ελληνική παράδοση, τα ρεμπέτικα και καλά λαϊκά τραγούδια.

Έχετε δηλώσει, πως ο Καζαντζίδης ξεκλείδωσε το ελληνικό τραγούδι για εσάς. Ήταν η αφορμή για να ερευνήσετε σε βάθος το ελληνικό τραγούδι;
Οπωσδήποτε ναι. Ο Καζαντζίδης υπήρξε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον σημείο εκκίνησης για μένα. Πρώτη φορά τον άκουσα στα 11 μου χρόνια. Γοητεύτηκα τόσο πολύ από την φωνή του και τον τρόπο που τραγουδούσε, που σκέφτηκα πως εκφράζει πλήρως τα συναισθήματα μου. Έκτοτε, ήταν φυσικό επακόλουθο οι μουσικές μου επιλογές. Βήμα, βήμα περιπλανήθηκα στο «Λαβύρινθο» της ελληνικής μουσικής.

Κύριε Κετεντζογλου, ποια ήταν τα ακούσματα των παιδικών σας χρόνων;
Η «Μαντουμπάλα» αρχικά και μετά  το «Το τελευταίο βράδυ μου»…
Συνδέσατε τα πρώτα γεγονότα της ζωής σας με ήχους και όχι εικόνες. Αυτό συνετέλεσε θετικά στην μουσική σας παιδεία; Θα ήσασταν εξίσου καλός μουσικός αν δεν απουσίαζε η όραση;
Πιστεύω πως βρέθηκα σε πλεονεκτική θέση. Οι υπόλοιπες τέσσερις αισθήσεις, άλλωστε, είναι αρκετές για να αντιληφθείς την καλή και την κακή πλευρά του κόσμου.  Ελλείψει όρασης, είμαι πιο συγκεντρωμένος και η «συγκέντρωση» είναι η λέξη κλειδί για κάθε μουσικό. Επιπλέον, πλεονέκτημα για μένα είναι να μην βλέπω άσχημες ή άσχετες εικόνες, που θα με ενοχλούσαν…

Ο μουσικός πλούτος, που έχετε συλλέξει, ως ερευνητής και έχετε αξιολογήσει ως μουσικός, δεν είναι για τα μπαούλα. Εσείς θέλοντας να δώσετε τη γνώση σας στον κόσμο, ξεκινήσατε το 1995 μια ραδιοφωνική εκπομπή αν δεν κάνω λάθος;
Ναι. Από το 1995, κάνω τη ραδιοφωνική εκπομπή με τίτλο «Πέρα από το Δούναβη». Επίσης, κάποιες φορές, οργανώνω διαλέξεις και συνέδρια σε πανεπιστήμια., τόσο στην Τουρκία όσο και σε χώρες του εξωτερικού. Το καλοκαίρι που μας πέρασε, εκπόνησα μια εργαστηριακή άσκηση στο Νέο Δελχί, στην Ινδία.
Συγχρόνως, παρέχω τις γνώσεις μου για διάφορα τηλεοπτικά προγράμματα, ντοκιμαντέρ και ταινίες. Κάποια από αυτά τα ντοκιμαντέρ, κυκλοφόρησαν και στην Ελλάδα. Ένα από αυτά, με τίτλο «Η μουσική της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης» σκηνοθετήθηκε από τον Γιώργο Ζέρβα. Συμμετείχα επίσης στο ντοκιμαντέρ «Τίνος είναι αυτό το τραγούδι», που σκηνοθέτησε η Βουλγάρα Adela Peeva και προβλήθηκε διεθνώς. Εάν έχω το χρόνο, αρθρογραφώ και για κάποια περιοδικά.
Εργάστηκα ως συντάκτης σε πολλές ανθολογίες παραδοσιακής μουσικής. Επιμελήθηκα των δύο πρώτων συλλογών ρεμπέτικων τραγουδιών, τις οποίες εγώ κυκλοφόρησα στην Τουρκία το 1994 και το 1996. Ο πνευματικός κόσμος της Τουρκίας, από τις ανθολογίες αυτές (Ρεμπέτικα και Ρεμπέτικα ΙΙ από την Kalan music) γνώρισε τις αυθεντικές εκτελέσεις των ρεμπέτικων τραγουδιών.

Πέρα από τη μουσική… Τι άλλο γεμίζει τη μέρα σας;
Για να πω την αλήθεια δεν βρίσκω χρόνο να κάνω τίποτα άλλο πέρα από το να ασχολούμαι με τη μουσική. Είμαι πολύ ζωόφιλος, επίσης. Λατρεύω τα σκυλιά, τις γάτες, τα πουλιά, τα πρόβατα και γενικά όλα τα ζώα. Επιδιώκω να συνυπάρχω με ζώα.

Δεν θα μπορούσα, φυσικά, να μη ρωτήσω πως βιώσατε την καλλιτεχνική σύμπραξη με τον σημαντικό Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη. Πως συνέβη η συνάντηση αυτή;
Ήταν μια από τις καλύτερες συμπτώσεις που συνέβησαν στη ζωή μου. Κάποιοι φίλοι της Ήβης Δερμαντζή, η οποία είναι συνεργάτης μου για πολλά χρόνια, μας έφεραν σε επαφή με τον Μίκη Θεοδωράκη. Έτσι πήγαμε στην Λειβαδιά και συμμετείχαμε στην συναυλία, όπου τραγουδήσαμε μαζί του το Σεπτέμβρη του 1996. Μιλήσαμε για λίγο αλλά αισθάνθηκα την ειλικρίνειά του. Κάποιες φορές, όταν θυμάμαι αυτή τη συναυλία, δεν μπορώ να πιστέψω ότι βρέθηκα μαζί του στην ίδια σκηνή!

Και στο μέλλον τι σκοπεύετε να κάνετε;
Στις 9 Φεβρουαρίου θα εμφανιστώ σε έναν χώρο στην Κοζάνη. Μια τετραμελής ορχήστρα, θα είμαστε, και θα παίξουμε παραδοσιακά τραγούδια της Μικράς Ασίας και της Καππαδοκίας. Την άνοιξη σχεδιάζω να ηχογραφήσω τις δικές μου συνθέσεις ώστε μέσα στο καλοκαίρι να κυκλοφορήσουν. Θα είναι η πρώτη μου δισκογραφική δουλειά με δικές μου συνθέσεις και είμαι πολύ ενθουσιασμένος για αυτό. Το φθινόπωρο, σχεδιάζουμε από κοινού με τον Παναγιώτη Λάλεζα, μια συναυλία  Τουρκιά

Χάρηκα πολύ για όσα είπαμε και σας εύχομαι ολόψυχα ότι καλλίτερο.

Και εγώ σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

Μουσικά Νέα - Εκθέσεις


Ήχοι της Τουρκίας στον πολυχώρο του Δημαρχείου Παλαιού Φαλήρου.
Ο Muammer Ketencoglu μαζί με το συγκρότημα Zeybek Ensemble.


Είσοδος ελεύθερη
Ώρα έναρξης 8μ.μ
Τερψιχόρης 51 και Αρτέμιδος Π.Φάληρο


        16η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών


David Hockney
Με αφορμή τα 60 χρόνια απο το πρώτο χαρακτικό του η Dulwich Portrait Gallery παρουσιάζει 100 έργα του με θέμα τη χαρακτική και τη λιθογραφία.
Η έκθεση φιλοξενείται στο Λονδίνο έως της 11 Μαίου 2014.
http://www.dulwichpicturegallery.org.uk/

Vassily Kandinsky
The Centre Pompidou Collection στο Palazzo Reale (Μιλάνο) παρουσιάζει 80 έργα του πρωτοπόρου εικαστικού τα οποία αντανακλούν την πορεία της ζωής του απο το 1986  το τέλος της ζωής του. http://www.kandinskymilano.it/home/   

Μουσικά Νέα - Θέατρο - Έκθεση




Τα μουσικά όργανα των Αρχαίων Ελλήνων 

Η μοναδική έκθεση που έχει γίνει ποτέ με ανακατασκευές των αρχαίων ελληνικών μουσικών οργάνων θα συνεχιστεί ως τις 25 Μαρτίου, με την σύμπραξη του μουσείου αρχαίων ελληνικών μουσικών οργάνων και παιχνιδιών Κώστα Κοτσανά και του υπουργείου Παιδείας. Μικροί και μεγάλοι θα μπορέσουν να δουν από κοντά την λύρα του Ερμή, την κιθάρα του Απόλλωνα και του Ορφέα, τον αυλό του Πανός, την άρπα της Σαπφούς και πολλές ακόμα… αρχαίες μουσικές εκπλήξεις. Info: Καθημερινές 9.00-14.00 και 17.00-20.00, Σαββατοκύριακα 10.30-17.00 στον εκθεσιακό χώρο Meganalysis (λ. Βεΐκου 19, 2ος όροφος, τηλ: 210 2222813) 
Πηγή: www.in2life.gr

«Δε φοβάμαι. Δεν ελπίζω. Είμαι…» στο Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας 

Δωρεάν θεατρική παράσταση μας περιμένει αυτόν τον μήνα στο θρυλικό Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας στην Πεντέλη. Εκεί, στο πλαίσιο της εβδομάδας μνήμης και τιμής για τον Νίκο Καζαντζάκη, θα ανέβει μια παράσταση βασισμένη σε σύνθεση κειμένων από τα μεγαλύτερα έργα του, με κορμό την «Ασκητική». Η παράσταση θα συνδυάζει την αφήγηση με το σωματοποιημένο θέατρο, από τους Μάριο Ιορδάνου και Σοφία Καζαντζιάν. Info: Στις 18, 20 και 21 Μαρτίου στις 21.00 και στις 22 και 23 Μαρτίου στις 18.00 και στις 21.00, στο Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας (Λόρδου Βύρωνος 1, απαραίτητη η κράτηση θέσεων στο 2106131931)
Πηγή: www.in2life.gr


έρμα
Αθανασία Κανελλοπούλου : χορογραφία, ερμηνεία
Θύμιος Aτζακάς: σύλληψη, μουσική, ερμηνεία, sound design

Aλέξανδρος Σεϊταρίδης: video, σκηνικό, επιμέλεια παραγωγής
Πάρης Λεγάκης: καλλιτεχνική επιμέλεια
Αίγλη Κατσίκη: κοστούμια
Νικόλας Χρυσός: φωτογραφία


Παρασκευή 7 - Σάββατο 8 - Κυριακή 9
Παρασκευή 14 - Σάββατο 15 - Κυριακή 16
ΜΑΡΤΙΟΥ 2014

Ώρα έναρξης: 21.00 ακριβώς
Διάρκεια: 60’

Το αβγό του μουσικού χωριού
Βαλαωρίτου 4, 8ος όροφος, Θεσσαλονίκη
www.music-village.gr

Eίσοδος μόνο με κράτηση θέσης στο
http://avgo.music-village.gr/booking
και στο 6973 578 422 (ώρες λειτουργίας Δευτέρα – Παρασκευή // 17:00 – 20:00)



Το έρμα, μάζα σιδηρικών, πετρωμάτων και άλλων υλικών, προσφέρει βύθισμα στα κύτη των πλεούμενων, αντισταθμίζοντας τα ανισόβαρα μέρη του σκάφους και εξασφαλίζοντας στο σκαρί ευστάθεια και στιβαρή πλοήγηση. Οι δύο χαρακτήρες αυτής της παράστασης χαράζουν ρότα στο δικό τους πέλαγος, πότε μαζί πότε χώρια, μέσα από συνεχείς αναδύσεις και καταδύσεις στο έρμα του προσωπικού τους κόσμου, δρώντας και αντιδρώντας στη μνήμη και στο «εδώ» και «τώρα» τους.

Το έργο κινείται στα σύνορα μεταξύ χοροθεάτρου και μουσικού θεάτρου. Πραγματεύεται τον κατακερματισμό του «εαυτού» και τις ρωγμές που έχουν ανοίξει στη φυσική και πνευματική ενότητα της συνείδησης. Υποβάλλει το θεατή σε ένα πλέγμα παραστατικών τελετουργικών (rituals), καθώς μέσα από μία "κύηση", όπου κυριαρχεί το άχρονο και αδιάσπαστο στοιχείο, αναδύεται η λεπτοφυής δύναμη της γυμνής ψυχής.

Η πνευματική ανησυχία, ο συνειρμικός νους, η παρόρμηση, η λαχτάρα για ελευθερία, η προσδοκία για εκπλήρωση της επιθυμίας, γίνονται ήχος και οδηγούν συνεχώς σε μια αγωνία για επιστροφή στην αδιάσπαστη ενότητα. Όχι χωρίς πρώτα να επικρατήσει το χάος και η λυτρωτική μανία.  

Όλα αυτά, με όχημα το ανθρώπινο σώμα, σε συνδυασμό με τη ζωντανή μουσική εκτέλεση μέσα από ένα καλειδοσκοπικό ηχητικό installation.

Ευχαριστούμε τους μικρούς Σαρακηνούς, το Fernardo Pessoa, το Γιώργο Χειμωνά, τον ιεροψάλτη Παντελεήμων Κάρτσωνα, τον Peter Kowald, τους Tuareg, το Spyweirdos, το Δημήτρη Ζαχαράκη, τον Αλέξανδρο Ριζόπουλο, το μουσικό χωριό.

Θ.Α.




Αθανασία Κανελλοπούλου

Η Αθανασία Κανελλοπούλου έχει σπουδάσει με υποτροφία κλασσικό και σύγχρονο χορό στη Rambert School of Ballet and Contemporary dance στο Λονδίνο (1996-1999).Το 2000 έλαβε την υποτροφία για 'καλλιτεχνική τελειότητα' στη σχολή της Martha Graham στη Ν.Υόρκη. Έχει συνεργαστεί με διάφορες ομάδες σύγχρονου χορού στη Γερμανία, όπως το χοροθέατρο του Hagen ( Renate Killman) το χοροθέατρο του Osnabrueck ( Gregor Zoellig), με την ομάδα του Lior Lev , Zeynep Tanguy Company ( Istanbul) και με την Injung Jun- Βlue Εlephant Company ( Korea). Από το 2002 μέχρι το 2008 ήταν guest χορεύτρια του χοροθεάτρου Wuppertal Pina Bausch. Με την ομάδα του χοροθεάτρου Wuppertal, η Αθανασία χόρεψε στο θέατρο Sadlers Wells του Λονδίνου, στο Εθνικό Θέατρο της Ιαπωνίας, στο Κέντρο Τεχνών της Κορέας, στο Κρατικό Θέατρο του Πεκίνου, στο Cirque Royal στις Βρυξέλλες, στο Theatre de la Ville στο Παρίσι κ.α. Το 2006 συνεργάστηκε με τη Jasmin Vardimon στη χοροθεατρική παραγωγή 'Justitia'. Έχει επίσης δουλέψει και με άλλους ισραηλινούς χορογράφους, όπως τον Jossi Berg, τoν Rami Levi, τoν Guy Weissman και τη Roni Haver, χορευτές της ομάδας Batseva. Από το 2008 και για δύο χρόνια συνεργάστηκε με τα "Ballets C de la Β" και τον χορογράφο Koen Augustihnen στην παράσταση "Ashes". Από το Μάρτιο του 2010 συνεργάζεται με την ομάδα της Βόννης "CocoonDance" και τη χορογράφο Rafaelle Gionavola. Το 2010 έλαβε μέρος στην Βαγκνερική Όπερα Τannhauzer, όπου παρουσιάστηκε στην Royal Opera House, στο Λονδίνο , σε χορογραφία Jasmin Vardimon . Από το 2012 συνεργάζεται με την χορογράφο Alexandra Waierstall, στο NRW Tanzhaus Dusseldorf.

Η Αθανασία Κανελλοπούλου έχει παρουσιάσει τη χορογραφική της δουλειά 'In (n)ever loverland' ( 2008) στο φεστιβάλ Arc for Dance στο θέατρο Δίπυλον, στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, στο ΝRW International Festival of Pina Bausch, στο 14th Solo Tanz Festival Stuttgard, στο Φεστιβάλ της Βόννης, στο Ramallah Contemporary Dance Festival , Gdansk Festival Poland κ.α. Έχει χορογραφήσει για την επαγγελματική σχολή της Νίκης Κονταξάκη, για την ακαδημία SEAD, για την ομάδα σύγχρονου χορού της Μάλτας ' Wireless Dance.' και για την ομάδα Dance Council Ensemble της Μάλτας. Έχει διδάξει σύγχρονο χορό στην ομάδα της Jasmin Vardimon, στο Greenwich Dance Agency, στο SEAD, στην ομάδα "Cocoondance" και παραδίδει κατά καιρούς σεμινάρια σε επαγγελματικές σχολές χορού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η νέα της χορογραφική δουλειά σε συνεργασία με την Μαλτέζικη κολεκτίβα Rubberbodies, 'Penelope' έχει επιχορηγηθεί από το Arts Council της Μάλτας και έχει παρουσιαστεί σε διάφορα φεστιβάλ.

Είναι τελειόφοιτος του τμήματος Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Ανοιχτού Πανεπιστημίου της Πάτρας.


Θύμιος Ατζακάς

O Θύμιος Ατζακάς γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1971. Eίναι απόφοιτος του Νέου Ωδείου Θεσσαλονίκης, της Μουσικής Ακαδημίας της Κολωνίας και της Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου της Λειψίας, καθώς και διδάκτορας του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Από το 1995 ως το 2004 έζησε στη Γερμανία (Κολωνία, Λειψία, Βερολίνο).

Κύρια ενασχόληση του είναι η ερμηνεία και εξερεύνηση διαφόρων νυκτών εγχόρδων. Πυρήνας της ενασχόλησης αυτής είναι το ευρύ τεχνικό και αισθητικό πεδίο που γεννάει το δίπολο ούτι – κιθάρα. Παράλληλα, και σε άμεση συνάφεια με τα παραπάνω, δραστηριοποιείται στη συγγραφή μουσικής και τη βιωματική, αυθόρμητη σύνθεση.

Μέχρι σήμερα έχει εμφανιστεί, σαν σολίστας ή μέλος μουσικών συνόλων, σε διεθνή φεστιβάλ και projects σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία, Αλβανία, Ισπανία, Πορτογαλλία, Ιαπωνία, Aγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο, Γερμανία, Ελβετία, Μαρόκκο και Συρία ενώ ηχογράφησε και μαγνητοσκόπησε για την ελληνική ραδιοτηλεόραση, το WDR, την Deutsche Welle, το MDR, το Arte και το BBC.

Ερμηνεύει και δισκογραφεί με σημαντικούς μουσικούς από ετερόκλητους χώρους, ενώ παράλληλα έχει ιδρύσει μουσικά σχήματα όπως το Armos Ensemble, το Tropos Quartett Berlin, και, μαζί με τον Αντώνη Ανισέγκο, το ΣΩΜΑ.

Είναι επίκουρος καθηγητής στην κατεύθυνση ελληνικής παραδοσιακής μουσικής του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Από το 2006, μαζί με τον Κώστα Μακρυγιαννάκη και τον Γιώργο Λαζαρίδη, ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση της διεθνούς διοργάνωσης «Μουσικό Χωριό» που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι στον Άγιο Λαυρέντιο Πηλίου.

Από το χειμώνα του 2012, σε συνεργασία με την ομάδα εργασίας της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας arTree, συντονίζει τις εκπαιδευτικές δράσεις και τις παραστάσεις στο «Αβγό», το νέο forum δημιουργίας του Μουσικού Χωριού.
......................................................................................................




Balarom Trio
P.Stoikos-trumpet+keys,
K.Tapakis/oud, L.Metaxas/percussion 
Dimos Vougioukas-accordion
Κουκουβάγια στη Θεσσαλονίκη
Πέμπτη 20 Μαρτίου 22.20


Φανερωμένες - Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν

Steve Turre τα ιερά κοχύλια της τζάζ

Μιχάλης Χόιπελ

Accordion "フィガロ" "Figaro" The Barber of Seville (G,Rossini)



Το έργο / Το ποιητικό κείμενο του Τσέζαρε Στερμπίνι για την κωμωδία σε δύο πράξεις Ο κουρέας της Σεβίλλης βασίζεται στο ομότιτλο θεατρικό του Πιέρ-Ωγκυστέν Καρόν ντε Μπωμαρσαί αλλά και στο ποιητικό κείμενο του Τζουζέππε Πετροζελλίνι για την ομώνυμη όπερα του Τζοβάννι Παϊζιέλλο (1782). Η υπόθεση αφηγείται τα τεχνάσματα των οποίων μετέρχεται ο κόμης Αλμαβίβα προκειμένου τελικά να νυμφευτεί την αγαπημένη του Ροζίνα, που ο ηλικιωμένος κηδεμόνας της, Ντον Μπάρτολο, προορίζει για τον εαυτό του. Με την βοήθεια του κουρέα Φίγκαρο, ο οποίος μπαινοβγαίνει χωρίς δυσκολία στην κατοικία του Ντον Μπάρτολο, ο Αλμαβίβα επιτυγχάνει. Ο συνθέτης / Ο Αντόνιο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννήθηκε στο Πέζαρο το 1792. Το 1806, ως μαθητής συνέθεσε το πρώτο του λυρικό έργο. Το 1812 η όπερά του Η λυδία λίθος δόθηκε στην Σκάλα του Μιλάνου ενώ το 1813 με τον σοβαρό Ταγκρέδο και την κωμική Ιταλίδα στο Αλγέρι καθιερώθηκε επίσης εκτός ιταλικών πόλεων. Το 1814 ανέλαβε την διεύθυνση και των δύο θεάτρων της Νάπολης, για τα οποία συνέθεσε μερικά από τα σημαντικότερα έργα του. Πολλά από αυτά γράφηκαν για το ταλέντο της τραγουδίστριας Ιζαμπέλλας Κολμπράν, την οποία ο Ροσσίνι νυμφεύτηκε το 1822. Ξεχωρίζουν ο Οθέλλος, η Αρμίντα, o Μωυσής στην Αίγυπτο, η Ερμιόνη, Η κυρά της λίμνης, ο Μωάμεθ Β’ και η Τσελμίρα. Ταυτόχρονα, συνέθετε για άλλες πόλεις της Ιταλίας αριστουργήματα όπως Ο κουρέας της Σεβίλλης, Η Σταχτοπούτα, Η κλέφτρα κίσσα και Σεμίραμις. Το 1822 επισκέφθηκε τη Βιέννη, όπου συνάντησε τον Μπετόβεν. Ακολούθησε το Λονδίνο και τελικά το Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε το 1824. Το 1829 παρουσίασε τον Γουλιέλμο Τέλλο, την τελευταία του όπερα. Απογοητευμένος από την εξέλιξη της φωνητικής τέχνης τα υπόλοιπα 39 χρόνια της ζωής του συνέθετε μονάχα τραγούδια και έργα εκκλησιαστικής μουσικής. Από το 1855 ήταν μόνιμα εγκατεστημένος στο Παρίσι, όπου πέθανε το 1868. Το 1887 η σορός του μεταφέρθηκε στην Φλωρεντία.

πηγή: http://www.nationalopera.gr/




Καλή εβδομάδα και καλή Σαρακοστή.